Informatie jeugdatletiek


Proeflessen en trainingslocaties

Als atletiek je aanspreekt kun je je aanmelden voor een proefles. Alleen als je je hebt aangemeld voor een proefles en ook de bevestiging hebt ontvangen dat je kunt komen meetrainen, kun je een maand lang 1x per week aan een gratis proefles meedoen. De trainingen zijn in de avond, vaak vanaf 17.00u. Is de maand om en vind je atletiek leuk, meld je dan aan via het inschrijfformulier.
Heb je je niet aangemeld voor een proefles, dan kun je NIET zomaar naar een training gaan.  

Voor het aanmelden voor een proefles kun je contact opnemen met Caja of Ninke. Geef daarbij aan wat je geboortedatum is en welke dag je wilt meetrainen.

  • Maandag: Atletiekbaan Amaliapark Leidsche Rijn (Caja)
  • Dinsdag: Atletiekbaan Maarschalkerweerd (Caja)
  • Woensdag: Houten (Ninke)
  • Donderdag: Atletiekbaan Overvecht (Caja)

Je krijgt dan van hen per mail te horen of en wanneer je kunt komen trainen. Let op: voor een aantal groepen is er een wachtlijst. Als dat zo is, krijg je dat ook van Caja of Ninke te horen. 

Wat is belangrijk bij de eerste training?

  • Stevige gymschoenen
  • Sport kleren (in de winter lange kleding)
  • Goede zin!

Lid worden? 

Informatie over lidmaatschap zoals contributie, leeftijdscategorieën en clubkleding kunt u hier vinden.

Ga direct naar het inschrijfformulier.

De atletieksport

Bij atletiek maakt je gebruik van alle delen van het lichaam. Atletiek is een heel veelzijdige en individuele sport, je bent dus niet afhankelijk van anderen. Als jij hard traint, wordt dat direct beloond op de wedstrijden. Je traint met andere van je eigen leeftijd (jongens en meisjes). De jeugdtraining bestaat uit alle onderdelen, als junior is het mogelijk om je te specialiseren in een specifiek onderdeel.

Onderdelen
Binnen de atletiek zijn er veel onderdelen. Deze zijn onderverdeeld in hardlopen, springen en werpen. Binnen deze hoofdgroepen zijn er weer subgroepen.
Lopen: sprint, hordelopen, estafette en langere afstanden.
Springen: verspringen, hoogspringen, hinkstapspringen en polsstokspringen.
Werpen: vortexwerpen, balwerpen, kogelstoten, discuswerpen, speerwerpen en kogelslingeren.

Atletiek bij Hellas

Voor de jeugd van 6 tot en met 18 jaar (leeftijdscategorieën) bieden wij trainingen aan op ieders niveau. De Jeugdatletiek is gericht op plezier en ontwikkeling. De kinderen trainen altijd in groepen met hun leeftijdsgenootjes, jongens en meisjes door elkaar.

We gaan in de basis uit van twee trainingen per week, het deelnemen aan de door Hellas georganiseerde wedstrijden (4 per jaar) en de competitiewedstrijden (3 keer per jaar).

Van ouders verwachten we hulp bij jureren, organisatie van wedstrijden of andere vrijwilligersactiviteiten binnen de vereniging.

Voor meer informatie kunt u het informatieboek voor de jeugd downloaden als pdf, zie onderaan deze pagina.

Informatiefolder

De informatie folder staat hieronder, en is als pdf te downloaden.

Downloads: